Verken je omgeving en pak wat je pakken kunt: je weet maar nooit wat van pas gaat komen als je iets moet maken om jezelf tegen zombies en andere spelers te beschermen. Er zijn meer dan genoeg verschillende items, wapens en voertuigen verkrijgbaar (waaronder vliegtuigen, auto's en tanks), dus neem zeker de tijd om uit te vogelen wat het beste bij jouw strategie past!
Hoe meer zombies je verslaat, des te meer ervaringspunten je verdient - dus gebruik deze ook zeker om wat upgrades te ontgrendelen en Offense-, Defense- of Support-skills een boost te geven.
Overleef online en ga met maximaal 23 vrienden de strijd aan op gratis servers. De dockmodus is de beste manier om UNTURNED te spelen.