Ultimate Ski Jumping 2020 is een oldschool actiespel waarbij je in de huid kruipt van een schansspringer. Train en neem deel aan toernooien en de campagne-modus. Ga de strijd aan tijdens de kwalificatie en doe mee aan competities. Speel het spel in de campagne-modus of daag anderen uit tijdens multiplayer. Ga de strijd aan met computergestuurde schansspringers op 5 verschillende moeilijkheidsgraden. Creëer je eigen concurrent en vergaar nieuwe helmen, handschoenen, pakken, laarzen en ski's! Daag de vaardigheden van je tegenstander uit op winterse, zomerse en speciale skischansen.