Na een lange dag het bekende universum te hebben gered van monsterlijke bedreigingen, vindt Galactische held Serena S een beledigend bericht in haar Spacebook-feed. Dit is duidelijk een reden om een zoektocht te beginnen om de trol in kwestie te straffen, die toevallig The Space Prince zelf is - Chad Galactic!
Leid Serena door 7 stadia van shmup-actie, springen, schieten en toch beslist meer springen en schieten naar haar uiteindelijke doel van totale vernedering van haar vijand.
Ultionus is een liefdesbrief aan de homecomputer-actiegames van de late jaren 80 en vroege jaren 90, en bevat tonnen liefdevol vervaardigde pixelart en een rockende chiptune-soundtrack van de legendarische Jake 'Virt' Kaufman.