NIETS GEBEURT ZONDER EEN OORZAAK...
Het grote verlies roept vragen op - waarom zijn we hier als alles tot een onvermijdelijk einde komt? Onze kleine robot hoofdpersoon Nymo heeft net zijn vader verloren en hij stelt zichzelf deze vragen.
Als pelgrim leid jij zijn reis, die je dichter bij de zin van het bestaan moet brengen, maar ook op zoek gaat naar en wraak neemt op de moordenaar van je beschermer.
In Ultreïa krijg je de kans om een unieke wereld vol robots te bezoeken. Honderden verschillende robots leven aan de oppervlakte, wat lijkt op visioenen uit post-apocalyptische verhalen - die zich onder andere verzamelen in de stad Mount St-Troy.
Dit alles speelt zich af in een duistere wereld, benadrukt door een specifieke grafische stijl en een prachtige originele soundtrack van Yann Latour.