Unpacking is een rustgevende game over de het gevoel dat je krijgt als je je bezittingen uit een doos haalt en ze op hun plek zet in je nieuwe huis. Dit spel is een deel puzzelen om blokken te passen, een deel woningdecoratie; je moet een bevredigende woonruimte creëren terwijl je meer te weten komt over het leven dat je aan het uitpakken bent. In de loop van acht verhuizingen krijg je de kans om een gevoel van intimiteit te ervaren met een personage dat je nooit ziet en een verhaal dat nooit verteld wordt.