In VIRUS: The Outbreak staan de spelers oog in oog met een zeer actueel en aangrijpend onderwerp: een pandemie die wordt veroorzaakt door een gevaarlijk virus.
Als leider van de Globale gezondheidsorganisatie (GHO) is het jouw taak om de verspreiding van een virus in te dammen en de mensheid te redden voordat het te laat is.
Naast crisismanagement geeft het spel je informatie over hoe je je moet gedragen tijdens een epidemie, welke acties je kunt ondernemen en hoe je jezelf, vrienden en familie op de meest effectieve manier kunt beschermen. Het spel is gebaseerd op gegevens die zijn gepubliceerd door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en op informatie van experts en consultants.