Valkyria Chronicles
In de wereld van Valkyria Chronicles is het het jaar 1935 E.C. Europa is in de Tweede Europese Oorlog verscheurd door een oorlog tussen de Autocratic East Europan Imperial Alliance, alias het Empire, en de Atlantic Federation. Beide proberen de macht te krijgen over de waardevolle grondstof Ragnite. Het Empire raast als een oncontroleerbare bosbrand over het continent en heeft zijn zinnen gezet op de rijke Ragnite-voorraden van het vorstendom Gallia. Hoewel het vreedzame Gallia neutraal blijft in het conflict, zullen haar burgers huis en haard moeten verdedigen tegen de onvermijdelijke invasie. Volg Lieutenant Welkin Gunther en de befaamde Squad 7 van de Gallian Militia terwijl ze het opnemen tegen de schijnbaar onoverwinnelijke troepen van het Empire.