Het hoofdpersonage Vasilis heeft haar echtgenoot Peter verloren tijdens oproer in het stadscentrum. In de stad heerst chaos door voortdurende rellen, en bijna elke dag wordt wel iets platgebrand of vallen er doden.
De game Vasilis is gericht op personages en verhalen. In de vijf hoofdstukken van de game krijgt de speler te maken met rellen, sekten en wrede oorlogsfeiten.