Wartile is een cool-down game met ononderbroken actie en genoeg mogelijkheden om je zetten te plannen. Wartile bevat de strategische aspecten van turn-based games, maar dankzij de mix van vertragingsfeatures en cool-down gameplay blijft de spanning om te snijden terwijl je op adem komt om tactische besluiten te maken. Wartile draait volledig om het strategisch plaatsen van je krijgers terwijl je tactische beslissingen maakt.