Deze turn-based strategiegame voor de Nintendo Switch biedt lokale en onlinegevechten* voor één tot vier spelers.
Elke speler voert met een commandant een leger aan om oorlog te voeren met de vijand! Wargroove is extreem laagdrempelig, want de game is zo ontworpen dat iedereen er meteen mee aan de slag kan. Tegelijk zorgen de diepgaande spelmechanieken ervoor dat slim strategisch spel wordt beloond en de game altijd uitdagend blijft.
De Commanders, een cast geweldige en energieke personages die elk hun eigen motivatie en persoonlijkheid hebben, vormen de kern van Wargroove. Ze zijn je in-game avatars, maar je Commanders zijn ook krachtige personages die je leger in de strijd kunnen helpen. Voorzichtigheid is echter geboden, want als ze het loodje leggen heb je het gevecht verloren!
Het weer brengt een extra laagje onvoorspelbaarheid naar de veldslagen. Zal de wind je dat ene duwtje in de rug geven om de vijand te bereiken, of kom je van een koude kermis thuis door een sneeuwstorm die je troepen belemmert? Commanders moeten hun troepen door weer en wind naar de overwinning zien te leiden.