Where the Bees Make Honey vertelt een verhaal waarin wordt teruggeblikt op verschillende momenten uit iemands jeugd, welke worden gespeeld en ervaren vanuit het perspectief van een volwassene. In de kern is Where the Bees Make Honey een puzzel-avonturengame, maar de gameplay is ook afwisselend.
Het is een dromerige, etherische en doordachte ervaring over nostalgie. De game legt de periode van iemands jeugd vast waarin het verkleden belangrijker was dan het leven zelf en de omgevingen om je heen deed veranderen.
Wanneer de hoofdpersoon van de game, Sunny, een volwassene is die terugdenkt aan haar jeugd, wordt de game gespeeld in een first-person-perspectief. Deze overgangsperiode vindt plaats op haar werkplek, waar ze uiteindelijk op een kruispunt staat van wat ze vervolgens in haar leven moet doen.