Nadat hij zijn huis is kwijtgeraakt, moet een eenzame Wum de hele wereld over reizen om een nieuwe woonplek te zoeken. Van de grote veilige stad Popocity naar het spelonkachtige Bliekopolis, onze Wum ontdekt magische plaatsen en ontmoet vreemde wezens. Maar deze Wum is geen traditionele held: alleen zijn slimheid en charme kunnen hem helpen slagen in dit enorme avontuur.
Wuppo is een passieproject van Nederlandse bodem met handgetekende beelden, een uitgebreide soundtrack en een enorme wereld om te verkennen.