◆Ze wordt een levend spookverhaal ingesleurd waar de zon nooit ondergaat
Ai is een basisscholier in het Japan van de jaren 1990 die op het punt staat te beseffen hoe geïsoleerd ze is. Ai wordt gedwongen kinderspelletjes te spelen in een wereld van eeuwige schemering en wordt opgejaagd door entiteiten uit andere werelden die het op haar leven voorzien hebben. Als deze verschrikkingen de echte wereld binnendringen, moet Ai accepteren dat ze slechts drie keuzes heeft: zich verstoppen, vluchten of sterven.
Test je moed en speel verstoppertje en vervolgens een verwrongen versie van tikkertje met monsters uit ander werelden. Gebruik je verzamelde voorwerpen om uit deze hel te vluchten, maar onthoud de weg, anders kun je hier voor altijd vast komen te zitten.
Beleef een verontrustende mix van schoonheid, angst en nostalgie in een mysterieuze wereld waarin een Japans huis, school en ziekenhuis allemaal onverklaarbaar met elkaar verbonden zijn. Verken gangen gekleurd in een schemerrood, kijk hoe de etherische gloed van amber door de rijstpapiermuren van een traditioneel Japans huis schijnt en ontsnap aan zwarte schaduwen in een ziekenhuis waar de stroom altijd is uitgevallen.
Als je de game hebt uitgespeeld, komt er een ander einde beschikbaar. Wat zal dit nieuwe pad onthullen? Teruggaan naar de vreselijke wereld van Yuoni biedt nog lastigere vijanden voor een nog grotere beloning.