Zero Strain is een snelle shooter die zich afspeelt in een reeks top-down arena's, waar strategisch gebruik van aanval en verdediging van cruciaal belang is om lke uitdaging te overleven. Multiplayer online battle arena (MOBA)-elementen zin verweven met hectische shoot'em up-actie voor een unieke en fantastische ervaring, gepresenteerd in een neon wireframe-vormgeving.
Elke "construct" die je bestuurt, biedt je verschillende soorten wapens, die opgeladen worden door de schade die je aanricht, zodat je nog krachtigere vaardigheden tegen de sterkste vijanden kunt inzetten! Bepaal al spelend je strategie om vijandelijke aanvallers uit te schakelen en nog nooit eerder betreden dimensies te bereiken.