Het kwaad ligt op de loer.
Ziggurat 2 focust op snelle gevechten en constante beweging, waarbij fouten je duur komen te staan. Je zal behendigheid, reflexen en goede vaardigheden in het managen van je middelen nodig hebben om een kans te maken tegen het gevaar wat zich verbergt in de schaduwen, en om weer heelhuids terug te komen.
In Ziggurat 2, net als in zijn voorganger, zijn de kerkers willekeurig gegenereerd, vol gevaren en schatten voor de dappere tovenaars die durven naar binnnen te gaan. Een stapje verder dan de voorganger, kerkers hebben nu meer verticaliteit en variatie, en meer compacte kamers, voor snellere gevechten en gemakkelijkere verkenning.
Ziggurat 2 is compleet opnieuw ontworpen met het doel om het op alle vlakken beter te maken dan het origineel, en een nog soepelere en snellere ervaring te bieden, met snellere, en meer intense sessies, en een meer interactieve en vervullende progressie.