Archetype Arcadia
Archetype Arcadia is een duister, visueel scifiverhaal dat zich afspeelt in een post-apocalyptische wereld waarin de Erfzonde, een geheimzinnige ziekte, het grootste deel van de mensheid heeft weggevaagd. Het verhaal draait om Rust en zijn zus die in verlaten gebieden wanhopig naar overlevenden zoeken. Alle andere mensen hebben waarschijnlijk de ziekte gekregen die je krankzinnig maakt en waanbeelden en een onbeheersbare wil geeft om jezelf te vernietigen. De enige manier waarop je die symptomen onder controle kunt krijgen is door het virtuele spel Archetype Arcadia te spelen.
Rust lijdt niet aan de ziekte, maar als zijn zus wel ziek wordt en opeens nergens meer op reageert, moet hij het bijna verslavende spel wel spelen en in een onbekende wereld op zoek gaan naar een medicijn voor zijn zus. In het spel bestaat een hele nieuwe wereld vol mensen en monsters, een wereld waarin spelers met een spelapparaat via krachtige herinneringen en bijbehorende avatars met elkaar kunnen vechten. Hoewel dit virtuele bestaan de ziekte lijkt te vertragen, zijn er ook ernstige gevolgen.
Al vechtend zoekt Rust naar een medicijn in deze vreemde wereld. Hij ontmoet diverse mensen met een onverwachte identiteit en afkomst en maakt onderweg vrienden maar ook vijanden voor het leven. Archetype Arcadia is een verhaal met prachtige, onverwachte wendingen dat de speler meeneemt op een reis vol mysterie, verdriet, vriendschap en redding.