Meer dan tien jaar na hun laatste verschijning op de spelconsoles en pc keren Asterix en Obelix terug, en ze voelen zich beter dan ooit! Asterix & Obelix XXL 2 is knappe mix van actie en avontuur voor alle leeftijden waarin humor en vechten goed samengaan.
Waar is Panoramix gebleven? De druïde met de lange baard is verdwenen nadat hij de zijnen heeft verraden in opdracht van Julius Caesar! Dat leidt tot een hoop tumult in het Gallische dorp! Ze moeten de waarheid ontdekken! Asterix en Obelix, altijd klaar om op de vuist te gaan, worden door hun stamhoofd Heroïx op missie naar Rome gestuurd. Ter plaatse verheft zich een nieuw attractiepark, Las Vegum, opgericht door de beroemde Romeinse keizer. Met welk doel? Wat verbergt Panoramix?
Waag je in Las Vegum met de onafscheidelijke Asterix en Obelix, en Idefix niet te vergeten, om het op te nemen tegen de Romeinse legers. En Idefix is niet je enige bondgenoot, want de niet te evenaren toverdrank is nog steeds en altijd weer je beste hulpmiddel tegen de Romeinen!
Wissel af tussen de slimme Asterix en de buitengewoon krachtige Obelix om je te ontdoen van de hordes Romeinen, raadsels op te lossen en de vele beproevingen die je te wachten staan tegemoet te treden!
Ontdek het imposante attractiepark Las Vegum. Onze twee kordate vrienden moeten hun weg zien te vinden in deze kleurrijke wereld vol details die trouw blijft aan het universum van de iconische strip van Goscinny en Uderzo.
Ongeacht of je al heel lang fan bent van onze Galliërs of dat je hun avonturen nu pas ontdekt, Asterix & Obelix XXL 2 is een toegankelijke game en heel prettig om te spelen. Je kunt je ook vermaken met het opsporen van ontelbare verwijzingen. De personages die je tegenkomt en de omgevingen zijn fantastisch!