Asterix & Obelix XXL: Romastered
We bevinden ons in het jaar 50 voor Christus. Heel Gallië is bezet door de Romeinen. Nou ja, dat is niet helemaal waar! Een klein dorpje met volhardende Galliërs verzet zich nog steeds tegen de indringer. En het leven is niet makkelijk voor de garnizoenen van Romeinse veteranen van de afgeschermde kampen van Babaorum, Aquarium, Laudanum en Petitbonum.
Er heerste vrede in het kleine dorpje Armorica, waar de dorpelingen zich bezighielden met hun dagelijkse werkzaamheden. Onze twee helden, Asterix en Obelix, jagen op wilde zwijnen, de smid en de visboer maken ruzie en de baas van het dorp wordt op zijn schild over het dorpsplein gedragen.
Maar op een mooie dag, na een dag jagen, zien Asterix en Obelix dat het dorp is geplunderd en in brand is gestoken door de Romeinen! Asterix en Obelix gaan snel de dorpelingen helpen, vergezeld door hun trouwe Idéfix. Onderweg brengen ze een bezoek aan Normandië, Griekenland, Helvetia, Egypte en tenslotte Rome, om de dorpelingen te redden uit de klauwen van de keizer Cesar...
Wissel af tussen Asterix & Obelix en reis door verschillende gebieden ter wereld zoals Griekenland of Egypte om Bonemine, Falbala, Panoramix en het hele Gallische dorp te bevrijden.