BALAN WONDERWORLD is een wonderbaarlijke actieplatformgame met als thema het Balan Theater. Onder leiding van de mysterieuze maestro Balan zullen de sterren van de show, Emma en Leo, speciale vaardigheden gebruiken van een groot aantal karakteristieke kostuums terwijl ze op avontuur gaan in het bizarre en denkbeeldige land Wonderworld. Hier vermengen herinneringen en vergezichten uit de echte wereld zich met de dingen die mensen dierbaar zijn.
Twaalf verschillende verhalen wachten op onze sterren in de Wonderworld, elk met hun eigen unieke eigenaardigheden. Ze zullen alle hoeken van deze doolhofachtige podia verkennen, gevuld met een groot aantal trucs en valstrikken, om tot de kern van elk verhaal te komen.
De setting voor dit verhaal is het fantastische, bizarre land Wonderworld; een plek waar de gelukkige en positieve herinneringen van mensen zich vermengen met hun rusteloze zorgen en negativiteit.
Leo en Emma worden door de mysterieuze clown Balan naar Wonderworld geleid en gaan op reis om te ontdekken wat voor hen belangrijk is.
De sterren van de show kunnen krachten van de inwoners van Wonderworld gebruiken door hun kleurrijke kostuums te dragen, met meer dan 80 verschillende om te passen!
Kom allemaal en geniet van het hoogtepunt van Square Enix-verhalen in een wereld vol actie, gecreëerd door de legendarische Naka Yuji.
Voor het eerst in 20 jaar bundelen Naka Yuji en Oshima Naoto hun krachten en vormen ze het BALAN COMPANY-team; opgericht voor het samenbrengen van actiegame-ontwikkeling, video- en muziekproductieprofessionals van zowel binnen als buiten het bedrijf.