Het is tijd om de held uit te hangen!
Ben, Gwen en opa Max rijden weer het hele land door in de Rust Bucket, maar worden afgesneden door superschurken en hun boosaardige, wereldbedreigende plannen.
Jij speelt Ben Tennyson, en het is aan jou om de wereld te redden. Neem het op tegen Zombozo, Queen Bee de Weatherheads en nog vele andere vijanden! Transformeer in tien ongelofelijke buitenaardse vormen en gebruik krachtige gevechtsvaardigheden, zoals de ultieme aanvallen, om korte metten te maken met je vijanden. Gebruik vernietigende combo’s en los puzzels op met de unieke vaardigheden van elk buitenaards wezen terwijl je nieuwe en spannende verhalen ontrafelt in drie gloednieuwe verhaaldelen.