Celestia: Chain of Fate is een romantisch, fantasierijk, spannend visueel verhaal waarin de speler bepaalt wat er gebeurt.
Het heerlijke leventje dat je als de dochter van een hertog leidt, gaat voorgoed veranderen. Je ontdekt dat je een tweede identiteit hebt, waarbij je afstamt van de Angelus en de Daemon en moet leren leven in een nieuwe wereld.
Je wilt graag ingaan op een uitnodiging van de Celestia-academie om de wereld van de toverkunst te ontdekken, maar hiervoor moet je een wereld vol demonen en engelen bezoeken.