Er is iets griezeligs aan de hand, de willows verdwijnen uit Fairyland en de Fairy Queen vraagt Silk om de heks Nata de Cotton te zoeken voor hulp. Cotton is bereid om haar oude vriendin te helpen in ruil voor een levenslange all-you-can-eat willow-voorraad waar ze een onverzadigbaar verlangen naar heeft, en samen beginnen ze aan een nieuw avontuur.
Dit gloednieuwe spel in de langlopende Cotton-serie maakt de weg vrij voor een nieuw fantastisch avontuur met in totaal 6 iconische speelbare personages, inclusief sterren uit andere games! Elk personage heeft zijn eigen technieken en aanvallen, waardoor je diverse speelstijlen kunt kiezen en de juiste match vindt.
Er wordt trouw gebleven aan de iconische Cotton-stijl, maar tegelijk worden nieuwe shoot 'em ups geïntroduceerd zoals Psyvariar's Buzz System of Sanvein's Time Mode.