Nadat ze een alarmerende brief van haar ouders ontvangt, keert de onafhankelijke avonturierster Pom snel terug naar haar thuis Paell. Eenmaal aangekomen blijken haar ouders verdwenen en hun geliefde restaurant verlaten. Nu zit ze met oplopende schulden en een dorp dat snakt naar goede kookkunsten. Pom moet de diepste kerkers in om zeldzame specerijen, vlees en de kostbaarste groenten te vinden om de droom van haar ouders levend te houden.
Duik kerkers in en kook de sterren van de hemel als Pom, een avonturierster die restauranthoudster wordt! De voedselgerichte uitdagingen van Cuisineer zitten boordevol actie, waarbij je het diner met hard werk op tafel moet zetten door in kerkers naar materialen en ingrediënten te zoeken. Vecht al zwaaiend met je kookgerei tegen enorme kippen, artilleriegarnalen, vuurspuwende pepers en andere gevaren terwijl je van je bubbelthee nipt. Werk samen met lokale ambachtslui om je keuken aan te passen en verander je dineerzaal om tegemoet te komen aan de behoeften van trouwe klanten die graag jouw zeldzame recepten willen uitproberen.
De Nintendo Switch-versie van Cuisineer serveert de boeiende gameplay met verse ingrediënten, zoals nieuwe wapens, festivals het hele jaar door, een garderobefunctie en meer smakelijke toevoegingen die het spel nog meer pit geven.
Ga op verkenning in de Groene Ruïnes, de Bevroren Fjord, de Konpeitomoerassen en andere procedureel gegenereerde biomen die steeds weer van grootte, vorm en hulpbronnen veranderen.
Gebruik je zoute, zure, bittere, umami, bevriezende en roosterende krachten om monsters en rivalen te bestoken met vlammen, gif, kettingbliksem en andere geweldige effecten. Je kunt ook met uniek kookgerei en voedsel vechten, zoals de spatel, smakreel, zwaardvis en de nieuwe konpeitovuist!
Van Naicha de bubbeltheeverkoper tot Alder de grote vriendelijke smid: Paell barst van de lieve en pittige dorpsbewoners waarmee je vrienden kunt worden. Zoek in de kerkers naar spullen die de dorpelingen nodig hebben. Dan krijg je als beloning goud, nieuwe items en nog meer recepten om je kookkunsten en avonturen naar nieuwe hoogten te tillen.