Verken en ontdek een uitgestrekte amazonejungle met adembenemende omgevingen en vergeten tempels van een oude beschaving, boordevol mysteries en uitdagingen.
Doorkruis gevaarlijke junglepaden te voet en doe mee aan zinderende races met de voertuigen van het dinoteam (jeeps, quads en helikopters).
Verdoof dinosaurussen met een speciaal geweer en voorkom dat je wordt aangevallen om de beesten te transporteren naar de basis van het dinoteam.
Behandel en verzorg dinosaurussen door planten en andere ingrediënten te verzamelen en medicijnen toe te dienen, zodat ze snel weer hersteld zijn.