Servants uit alle delen van de Fate-reeks hebben zich verenigd om het op te nemen tegen een nieuwe duistere bedreiging voor SE.RA.PH. Fate/EXTELLA LINK zit boordevol nieuwe elementen en bevat nooit eerder verschenen Servants, gloednieuwe scenario's, geoptimaliseerde graphics en verbeterde gameplay.
De oorspronkelijke zestien Servants hebben versterking gekregen van tien nieuwe helden, zodat vijanden zullen beven bij het horen van de ware naam van de Noble Phantasms wanneer spelers de rol aannemen van hun favoriete Servant.