Sir Fouras heeft de avonturen bij Fort Boyard naar een hoger plan getild.
Met 6 exclusieve voordelen (een voor elk van de delen) schudt hij de regels van het spel door elkaar. Bij aankomst bij het Fort selecteer je het voordeel voor die avond, terwijl Father Fouras je begeleidt door zijn mysterieuze raadsels.
Deze nieuwe versie bevat 10 nieuwe uitdagingen, waaronder Touwtrekken, Piratenplank, de Bank, de Garage en nog veel meer.