Beleef de conflicten tussen het Amneliakoninkrijk en het genadeloze Thiimarijk dat plaatsvond voordat de volkeren Darius en Belsar met elkaar de strijd aangingen. Tijdens dit conflict werden de schitterende zilveren haviken van de serie ontworpen voor het unieke vangbalsysteem van het spel, waarmee je je eigen strategie kunt ontwikkelen en een voorsprong op de vijand krijgt.
G-DARIUS HD is de hoge resolutie poort van 'G-DARIUS', ontwikkeld door de specialisten bij M2. Je kunt het spel ook in lage resolutie spelen, net als de originele arcadeversie.
G-DARIUS was uniek met de epic eindbaasgevechten en de catchy soundtrack toen het voor het eerst uitkwam in de speelhallen. Nog steeds prijzen critici en fans het spel als het voorbeeld van hoe een 2D-gameserie naar 3D kan worden omgezet.
Er zijn verschillende nieuwe gadgets, modi en instellingen geïmplementeerd in G-Darius en G-Darius Ver.2 die je spelervaring verbeteren.
Leer meer over de zwakheden van de vijandelijke eindbazen met de Boss Gadget, verbeter van een algemene zonekaart en houd de resterende tijd tot YAZUKA verschijnt bij met de Yazuka Timer!
Pas je parameters aan om te trainen voor de echte gevechten in een nieuw toegevoegde trainingmodus en bekijk je meest glorieuze gevechten in de Replay Gallery.