God Arcs zijn wapens die je kunt transformeren om alle Aragami die je in de weg staan te fileren, beschieten of verslinden! Gebruik allerlei aanpassingsonderdelen om te kiezen uit een van de acht mêleevormen, een van de vier geweervormen en een van de drie schilden om een God Arc te maken die helemaal bij jou past.
Burst Arts zijn krachtige speciale aanvallen die je op het land, in de lucht en tijdens het ontwijken kunt uitvoeren. Kies een van de Burst Arts die het beste bij jouw vechtstijl passen.
Bij Dive-aanvallen verandert je God Arc in een schild en raas je op hoge snelheid op de vijand af. Je kunt ze zelfs gebruiken om snel over het slagveld te reizen!
Met deze en andere technieken ontwikkel je je eigen speelstijl terwijl je het opneemt tegen de Aragami.
Kruip in de huid van een nieuwe Adaptive God Eater die probeert te overleven in een keiharde wereld. Pas het uiterlijk van je personage aan, waaronder het gezicht, de haarstijl en de outfit. Ga op avontuur met interessante bondgenoten, verken een desolate wereld en ontdek wat er allemaal op je pad komt.
Met de lokale communicatie-functie van de Nintendo Switch kun je samen met maximaal drie anderen spelen! Werk samen met je vrienden om het verhaal te spelen en materialen voor je God Arc te verzamelen.