Greak: Memories of Azur is een side-scrolling singleplayergame met handgetekende animaties. Je kruipt in de huid van de broers Greak en Raydel en hun zus Adara, en loodst ze door het land van Azur. Om te ontsnappen aan de invasie van de Urlag, bestuur je hen om beurten zodat je hun unieke vaardigheden kunt gebruiken.
Greak is de naam van de hoofdrolspeler, de jongste van de drie. Hij behoort tot een magisch ras, de Courines, die te maken hebben met een vijandelijke invasie door de Urlags.
Deze strijd duurt al heel lang en de Courines zijn begonnen hun eigen land te ontvluchten. Greak zet alles op alles om zijn broer (Raydel) en zus (Adara) op te zoeken om vervolgens te vluchten uit Azur door stukje bij beetje een luchtschip te bouwen.
Handgetekende vormgeving en animatie: geniet van een meeslepend verhaal over familie, thuis en samenzijn in moeilijke tijden terwijl je kleurrijke, indrukwekkende scenario's verkent.
Puzzels vol details: los intrigerende puzzels op en verzamel de ontbrekende onderdelen van een luchtschip via levels die met elkaar in verbinding staan.
Unieke gameplay: speel afwisselend als elk van de drie personages en gebruik hun verschillende vaardigheden om het magische land van Azur te verkennen.
Razendsnelle gevechten: ontdek nieuwe gebieden en vecht tegen allerlei vijanden om de Courines te beschermen tegen de Urlag-invasie.
Orkestrale soundtrack: geniet van sfeervolle muziekthema's vol gevoel, speciaal gemaakt voor een uniek avontuur.