Harvest Moon: The Winds of Anthos
Anthos was ooit een vredig en harmonieus land waarover de Harvest-godin en Harvest-geesten waakten. Zij beschermden de inwoners tegen natuurrampen zoals stormen, aardbevingen, enzovoort.
Maar jaren geleden werd het land plotseling getroffen door een hevige vulkaanuitbarsting, waardoor al het leven in Anthos op het spel stond. De Harvest-godin en Harvest-geesten moesten al hun krachten gebruiken om de mensen en dieren van Anthos veilig te houden. De verschillende dorpen raakten van elkaar afgesloten. Sommige ongelukkige zielen zaten zelfs vast buiten hun dorp en konden niet meer terugkeren...
Nu, 10 jaar later, heb jij het noodbericht van de Harvest-godin in de vorm van een brief in een fles gevonden! Met de hulp van je maffe uitvindervriend Doc Jr. en tal van anderen probeer je de Harvest-godin en Harvest-geesten weer tot leven te wekken en alle dorpen van Anthos te herenigen!