De digitale editie bevat Obi-Wan Kenobi klassiek personage als exclusief speelbaar personage.
● Verken de trilogieën in willekeurige volgorde – Spelers beleven het epische verhaal uit alle negen films van de Skywalker-saga opnieuw door allereerst de gewenste trilogie als startpunt te kiezen.
● Speel als iconische helden en schurken – Er zijn meer dan 300 speelbare personages uit het hele sterrenstelsel.
● Ontdek legendarische plaatsen – Spelers kunnen bekende plaatsen uit hun favoriete Skywalker-saga bezoeken. Ze kunnen al spelend 23 planeten ontgrendelen en bezoeken, of spannende missies ontdekken en verkennen.
● Bestuur krachtige voertuigen – Er zijn er meer dan 100 voertuigen uit het sterrenstelsel om te besturen. Je kunt ook deelnemen aan luchtgevechten en moederschepen verslaan, zoals de Super Star Destroyer, dat je kunt enteren en verkennen.
● Meeslepende spelerervaringen – Schakel meerdere aanvallen aaneen om een comboreeks te vormen en tegenaanvallen af te weren. Met de nieuwe schietbesturing en -mechanismen kun je nauwkeurig richten en beschutting zoeken om je volgende zet te plannen, of de vaardigheden van een Jedi met een lichtzwaard en de kracht van de Force gebruiken.
● Verbeterbare personagevaardigheden – Verkennen levert beloningen op: zo ontdek je Kyber-stenen die nieuwe functies en betere vaardigheden ontgrendelen voor een reeks personageklassen, waaronder Jedi, held, Dark Side, schurk, jutter, schavuit, premiejager, astromech-droid en protocol-droid.