Punch, Twister en Hope zijn drie Marsupilami's die een vredig leventje leiden in Palombië. Wanneer de drie vrienden een vervloekte sarcofaag openen tijdens het spelen met puin op het strand, bevrijden ze per ongeluk een mysterieuze geest die een verschrikkelijk vloek uitspreekt over alle dieren. Gelukkig heeft de vloek geen effect op de Marsupilami's. Onze drie helden gaan op avontuur en achtervolgen de geest om de vloek te verbreken.