Na jaren van onvermoeibare verkenningen hebben dappere Vikingen een nieuw land vol mysterie, gevaar en rijkdom ontdekt: Northgard. De dapperste Noormannen zijn op pad gegaan om deze nieuwe kusten te verkennen en te veroveren en geschiedenis te schrijven door verovering, handel of toewijding aan de goden.
Dat wil zeggen, als ze de wolven en ondode krijgers kunnen overleven die in het land ronddolen, vriendschap sluiten of vechten tegen de reuzen en de zwaarste winters overleven die het Noorden ooit heeft gezien.