Waag je achter het stuur van krachtige buggy's en quads van grote merken zoals Yamaha, Polaris, Arctic Cat en Suzuki in extreme offroad-omgevingen en daag jezelf uit met de uiterst technische parkoersen van de game. Je krijgt te maken met voertuigschade en heel veel natuurlijke en kunstmatige obstakels terwijl je probeert de beste tijd neer te zetten.
Het draait niet om pure snelheid; je moet leren omgaan met de realistische terreinfysica en de unieke kenmerken van de voertuigen in de game. Kies je UTV of ATV met zorg, zet je route slim uit en hou je acceleratie en de verschillende differentieel- en aandrijvingsopties onder controle om de lokale en onlinecompetities te domineren.