Abe is een mudokon die is uitverkozen door de wispelturige vinger van het lot. Hij was een eersteklas grondwaxer voor RuptureFarms die ineens in een leven van avontuur werd geslingerd. Op een avond laat luisterde hij de plannen af van zijn baas, Molluck de Glukkon, om Abe en zijn Mudokons-kameraden om te toveren in Smakelijke Hapjes als laatste poging om het mislukkende vleesverpakkingsrijk van Molluck te redden! Kan Abe het lot van duizenden veranderen en de Mudokons redden? Kan hij ontsnappen aan de donkere wateren van RuptureFarms en de desolate, onaantrekkelijke en ronduit angstaanjagende omgeving?