Welkom bij het ruimteprogramma!
Outer Wilds, winnaar van Best Game bij de BAFTA Games Awards 2020 en uitgeroepen tot Game of the Year 2019 door Giant Bomb, Polygon, Eurogamer en The Guardian, is een open-wereldmysterie over een zonnestelsel dat gevangen zit in een eindeloze tijdlus.
Je bent de nieuwste rekruut van Outer Wilds Ventures, een nieuw ruimteprogramma dat op zoek is naar antwoorden in een vreemd, constant evoluerend zonnestelsel.
Wat schuilt er in het hart van de onheilspellende Dark Bramble? Wie heeft de buitenaardse ruïnes op de maan gebouwd? Kan de eindeloze tijdlus worden gestopt? Antwoorden wachten op je in de gevaarlijkste uithoeken van de ruimte.
De planeten van Outer Wilds zitten vol met verborgen locaties die met het verstrijken van de tijd veranderen. Bezoek een ondergrondse stad voordat deze is verzwolgen door zand, of verken het oppervlak van een planeet die onder je voeten afbrokkelt. Elk geheim wordt bewaakt door gevaarlijke omgevingen en natuurrampen.