Welkom op Paleo Pines, een knus eiland met lieve dino's, bijzondere bewoners en een mysterieus verleden. De evolutie is hier anders gelopen, hier is een wereld is ontstaan waar mens en dino in harmonie leven!
Ontdek het eiland met je maatje Lucky, ontrafel de geheimen en maak vrienden met nieuwe dino's. De lokale inwoners zijn nieuwsgierig en helpen je graag (en geven je misschien wel werk!). Samen met Lucky verbouw je gewassen, help je de inwoners, maak je vrienden met schattige dino's, ontdek je de verloren geschiedenis en creëer je een gezellig dinoreservaat.
Ga op avontuur met je dinomaatje, Lucky, die je al kent sinds ze in een ei zat. Is zij de laatste van haar soort? De andere parasaurolophussen zijn zoek, dus het is aan jullie om erachter te komen waar ze zijn. Verken Paleo Pines, een betoverend eiland met talloze inwoners en verborgen plekjes. Vind hier een thuis, maak vrienden en ontdek de verloren geschiedenis van het eiland. Ga samen je trouwe ros Lucky op reis!
Bouw een basis op het eiland en ga op missie. Op Paleo Pines staan individualiteit en creativiteit voorop, waardoor geen twee ranches hetzelfde zijn! Bouw vierkante hokken of niet (de plaatselijke bevolking zal er wel iets van vinden!). Creëer een romantische tuin, geef je ranch een knus bosgevoel of word een echte boer met omgeploegde velden. Personaliseer je personage. Vergaar kleurrijke kleding (overal vind je weer andere items) en wissel van stijl!
Op het eiland Paleo Pines komen al je dinodromen uit! Tal van eigenwijze dino's, en helpende handen, lopen hier in het wild rond om bevriend mee te raken. Lok ze door hun geluid met je fluit na te bootsen en bezegel de vriendschap met een lekker hapje of een toet op de neus! Win hun vertrouwen door knusse hokjes te maken en kom erachter waar ze blij van worden. De wilde dino's trekken rond en zijn niet allemaal even makkelijk te vinden. Sommige verschijnen zelfs alleen onder speciale omstandigheden, dus er is altijd wel iets om te ontdekken.
Bedrijf landbouw en verbouw gewassen met (en voor) je dinovrienden! In het begin doe je alles met de hand, maar naarmate je het vertrouwen van je nieuwe vrienden wint, helpen ze je een recordoogst te realiseren, die je daarna aan de inwoners kunt verkopen. Naarmate je ranch groeit, kom je erachter dat elke dino een speciale landbouwvaardigheid heeft om je te helpen. Met een beetje liefde, verzorging en oog voor detail verbouw je in een mum van tijd de beste gewassen op Paleo Pines. Het duurt niet lang of iedereen heeft het over jou en je hulpjes!
In de wildernis van Paleo Pines is veel te zien, van de bloemenvelden van de Veridian Valley tot de rode ravijnen van Ariacotta. Verken de mooie landschappen van het eiland, met allemaal speciale verzamelbare items en dino's. Maak een wandeling door groene velden en verzamel wilde gewassen of spring op je trouwe dino om op zoek te gaan naar verborgen plekjes. Neem de tijd en kijk hoe de wilde dino's spelen. Er is altijd wel iets te vinden of een dino om bevriend mee te raken!
Een scala aan eigenzinnige (en vriendelijke!) inwoners helpen je graag met je zoektocht. Grootmoeder is misschien wat koppig, maar als je haar leert kennen, heeft ze een hart van goud. Vrienden maken in de gemeenschap is net zo belangrijk als de vriendschappen met je dino's onderhouden. Terwijl je rondrijdt op je dino's, landbouw bedrijft en op verkenning gaat, kom je allerlei nieuwe personages tegen met elk hun eigen verhaal, items, problemen of kennis die ze met je delen. Je kunt hen dag en nacht helpen door missies te voltooien, waarmee je weer nieuwe gebieden vrijspeelt, en hun winkels en centra in de gemeenschap te bezoeken.