Tem zowel wilde als schattige wezens, vervaardig hightech-hulpmiddelen en magische gereedschappen en bouw je eigen basis met kubussen om in dit mysterieuze land te overleven.
Jouw PixARK-avontuur is helemaal uniek dankzij de uitgebreide mogelijkheden om je personage te bewerken, oneindige voxel-maps en procedureel gegenereerde quests. Vorm een stam met je vrienden of kies je eigen pad. Bouw een indrukwekkend fort of ga op avontuur in enorme grotten. Vlieg op de rug van een draak en bestook je vijanden met je toverstaf, of bestijg een machtige T-Rex en vernietig je rivalen met een raketwerper. In PixARK bepaal jij hoe je speelt, zolang je het maar overleeft!