Rad Rodgers Radical Edition
Rad is een onstuimige jongen die wat te veel games speelt. Na 's nachts ingedut te zijn na een lange gamesessie, wordt Rad wakker en ziet hoe zijn oude console zichzelf aanzet. Opeens wordt hij door een draaikolk zijn tv ingezogen en wordt hij de ster in zijn eigen videogame.
Dusty is Rads goedaardige, maar grofgebekte, zelfbewuste console. Zijn rekenkracht is niet wat het geweest is, maar hij compenseert zijn gebrek aan megahertz met ervaring en attitude!
Tijdens hun avontuur komen Rad en Dusty langs gevaarlijke levels vol actie, humor en uitdagende platformsecties. Deze vervallen junglewereld ligt op sterven na dood en het is aan onze onwaarschijnlijke twee helden Rad en Dusty om de inwoners van de jungle te redden en de Elder Tree te herstellen als de beschermer van het land.
Wapens: Dusty bewapent Rad met verschillende, onwijs gave wapens. De Bolt Blaster heeft onbeperkte munitie, is gemakkelijk te gebruiken, en heeft meer dan genoeg vuurkracht voor elke klus. Het Phoenix Cannon schiet een vuurvogel af die vijanden in lichterlaaie zet met zijn spanwijdte.
Geluid en muziek: componist Andrew Hulshult combineert zijn jaren aan muzikale ervaring (zowel in uitvoeren als schrijven) met zijn passie voor retrogames en heeft een geweldige en authentieke soundtrack voor de game gecreëerd, compleet met MIDI-achtige muziek... en synthesizers!
Het Pixelverse: hoewel Rad en Dusty een geweldig team vormen, kan alleen Dusty het elektrische Pixelverse ingaan, een gevaarlijk domein dat tijd en ruimte op zijn kop zet en voorbij de gamewereld bestaat. Dusty betreedt het Pixelverse wanneer glitches in de gamewereld gerepareerd moeten worden, zodat Rad en Dusty hun avontuur kunnen voortzetten.
De Radical Edition voor de Nintendo Switch bevat bovendien deze nieuwe toevoegingen!