Return to Monkey Island
Return to Monkey Island is een onverwachte, spannende terugkeer van serie-bedenker Ron Gilbert die het verhaal voortzet van de legendarische avonturengames The Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, ontwikkeld in samenwerking met Lucasfilm Games.
Het is al vele jaren geleden dat Guybrush Threepwood voor het laatst in een gevecht verwikkeld was met zijn aartsvijand, de zombiepiraat LeChuck. Zijn ware liefde, Elaine Marley, regeert nauwelijks meer en Guybrush zelf is stuurloos en ontevreden, omdat hij nooit het Geheim van Apeneiland heeft gevonden. Hippe, jonge piratenleiders onder leiding van kapitein Madison hebben de oude garde uit de macht verdreven, de situatie op Melee Island is verslechterd en de beroemde zakenman Stan is gevangengezet wegens ‘marketing-gerelateerde misdaden‘.
Maak kennis met oude vrienden en nieuwe gezichten op vertrouwde eilanden die nu onder gevaarlijk nieuw leiderschap staan. Ga vervolgens de volle zee op en verken het nieuwe en onbekende terwijl je je een weg baant uit lastige hachelijke situaties. Slimme puzzels, bizarre situaties en verwoestende ripostes zijn alles wat tussen Guybrush en glorie in staat.
Terug naar point & click adventures: De klassieke point and click-gameplay is in een modern jasje gestoken. Onverschrokken piraten lossen puzzels op en verkennen de eilanden met een slimme evolutie van de klassieke adventure-spelbesturing. Contextgevoelige interacties, reactieve dialoogstructuren en een gebruikersvriendelijk inventarissysteem maken van piraterij een fluitje van een cent.
Beleef talloze archipel-avonturen: Navigeer door de soms vriendelijke beslotenheid van Melee Island, een vertrouwde plek die onder nieuw bestuur staat van leiders die oude vrienden en nieuwe gezichten de nek om hebben gedraaid. Trek eropuit naar onbekende gebieden zoals het toepasselijk genaamde Terror Island en de ijzingwekkende buitenposten van Brrrmuda, waar je zowel bondgenoten als vijanden tegenkomt.