Ben jij de nieuwe held die Faranga gaat redden?
Ontdek de duistere wereld van Risen, waar geen actie zonder gevolg blijft. Werk aan je skills en vecht met je zwaard, staf of magische krachten. Kies je eigen pad door omgevingen met mysterieuze aardbevingen, angstaanjagende monsters en onvoorstelbare schatten.
De inwoners van het eiland Faranga hebben zwaar te leiden onder de vreemde aardschokken. Eeuwenoude tempels die uit de aarde oprijzen, herbergen bizarre wezens die de omgeving teisteren. De bevolking raakt in paniek.
De machtige 'Inquisitors' willen koste wat kost een halt toeroepen aan deze gebeurtenissen. Ze sturen een expeditie om Faranga te redden, maar het schip vergaat tijdens een woeste storm.