Root Film is een spannend avonturenspel met beeldromanelementen. Volg Rintaro Yagumo die wordt gekozen als regisseur voor het heropgestarte 'geheime Shimane-dramaproject', een tv-serie die 10 jaar geleden om onbekende redenen werd geannuleerd. Zijn opwinding voor deze geweldige kans wordt snel beteugeld wanneer een afschuwelijke moord hun locatiescoutingproces onderbreekt.
Van personageontwerpen tot omgevingen: Root Film wordt tot leven gebracht door schitterend grafisch werk. Elke scène wordt perfect in beeld gebracht, met nauwgezette details en een zorgvuldig samengesteld kleurenpalet.
Bezoek meerdere locaties door de gehele Shimane-prefectuur terwijl je probeert de waarheid te vinden achter het 'geheime Shimane-dramaproject'!
Met het ‘Intuïtie’-mechanisme kunnen spelers trefwoorden verzamelen tijdens gesprekken in het spel. Nadat het is geactiveerd, onthult ‘Intuïtie’ woorden op het scherm die essentieel zijn voor onderzoeken en confrontaties.
Nadat je voldoende trefwoorden hebt verzameld, kun je verdachten confronteren in de ‘Max Mode’ om een mysterie op te lossen. In deze vechtspelachtige confrontatie moet je ervoor zorgen dat er genoeg bewijs is verzameld voordat je de confrontatie aangaat om de verdachten succesvol voor het gerecht te brengen.