Shadowrun Returns
De Shadowrun Trilogy bestaat uit 3 tactische RPG-games met een cultstatus. Ze spelen zich af in een dystopische cyberpunk-toekomst, waarin magie is teruggekeerd en fantasy-wezens heeft gewekt. De game was oorspronkelijk, meer dan 30 jaar geleden, een tabletop-RPG. Dankzij de unieke wereld heeft het een enorme cultaanhang vergaard in de afgelopen drie decennia.
De unieke wereld van Shadowrun, die een combinatie is van cyberpunk en fantasy, is meer dan 30 jaar geleden gecreëerd en heeft een cultstatus. Bijna 10 jaar geleden keerde bedenker Jordan Weisman terug naar de wereld van Shadowrun. Hij moderniseerde de klassieke game door er een single-player turn-based tactische RPG van te maken. In de metroplex Seattle ga je op zoek naar een geheimzinnige moordenaar. Het spoor leidt van de duisterste sloppenwijken naar de machtigste megacorporaties van de stad.
Je moet voorzichtig te werk gaan, de hulp inroepen van andere runners en machtige technologische en magische krachten beheersen om ongedeerd uit de schaduw van Seattle te kunnen treden.
In 2012 keerde magie terug naar onze wereld. Machtige wezens uit mythes en legendes ontwaakten. Onder hen was de grote draak Feuerschwinge, die opdook vanuit de bergen in Duitsland. Ze spuwde vuur en zaaide dood en verderf. Duitse troepen hadden bijna vier maanden nodig om haar te verslaan. Toen ze erin slaagden, kwam hun overwinning bekend te staan als de Dragonfall.
Het is nu 2054. 42 jaar later. De wereld is veranderd. Ongecontroleerde ontwikkelingen in technologie hebben de grens tussen mens en machine vervaagd. We leven naast elfen en trollen, meedogenloze bedrijven kleden de wereld uit en de terreur van Feuerschwinge is slechts een vage herinnering. Duitsland is versplinterd. Een stabiele anarchie die bekendstaat als de 'vloeiende staat' bestuurt de stad Berlijn. Macht is hier kortstondig, vrijwel alles is mogelijk en de juiste connecties kunnen het verschil betekenen tussen succes en verhongering.
HONGKONG. Een stabiele, welvarende aanlegplaats in een zee van chaos, oorlog en politieke onrust. De Hong Kong Free Enterprise Zone is een land van tegenstellingen. Het is een van de meest succesvolle zakencentrums in de Zesde Wereld, maar je vindt hier ook een van de gevaarlijkste Sprawl Sites ter wereld. Het is een land van felle lichten, glanzende torens en rusteloze zielen. Het leven is hier niet duur en alles is te koop.
Je speelt een ex-gevangene die in Seattle woont en een eerlijke boterham probeert te verdienen. Maar wanneer je pleegvader je smeekt om naar hem toe te komen in China, loopt het mis en ontdek je dat de politie je wil arresteren. En met arresteren bedoelen ze je doden! Stel je team van shadowrunners samen, huurlingen met grote persoonlijkheden die vechten met mystieke of technische krachten, en neem het op tegen de grote bedrijven en de politie. Via realtime verkenning en turn-based actie krijg je te maken met een dodelijk complot, hebzucht van bedrijven, triads, sociale segregatie en bendeoorlogen.