Kruip in de huid van Yuma Ilvern en voorkom dat het Keizerrijk de kracht van de oeroude draken misbruikt, waaronder die van de ziel van de Shining Dragon in jou. Schakel de hulp in van je vrienden, ga je lotsbestemming tegemoet, red Astoria en ontketen de kracht die je altijd hebt binnengehouden.
In de originele game, die alleen in Japan is uitgebracht, was de keizerlijke prinses Excella een niet-speelbaar personage, maar in de nieuwe 'Refrain'-stand in Shining Resonance Refrain kun je haar en drakendoder Jinas toevoegen aan je team voor een nieuwe speelbeleving. Maar doe dit pas als je de game voor de tweede keer speelt om spoilers te voorkomen!
Lang werd gedacht dat draken waren uitgestorven en omdat Yuma de vaardigheid bezit om in de Shining Dragon te veranderen, werd hij gevangen genomen door het Keizerrijk. Met behulp van de Dragoneers wil Sonia, prinses van Astoria, dat Yuma hen helpt in hun strijd om hun land te redden van de overheersing door het Keizerrijk. Zal de verlegen Yuma de moed vinden om de kracht los te laten die in hem schuilgaat?