Het is oorlog. Tijdens een luchtaanval schuilen de 16-jarige Noah en zijn zusje Renie in een bunker. Ze zijn daar veilig voor het dodelijk bombardement, maar bevinden zich ook op het kruispunt van de wereld tussen leven en dood: Silence. Wanneer zijn zusje verdwaalt in Silence, moet Noah haar in deze idylische maar ook dreigende wereld gaan zoeken.
Silence kent zijn eigen oorlog en leed. Duistere wezens jagen door de steden en dorpen en veroorzaken een ravage in deze ooit zo vredige plaats tussen de werelden. Alleen een kleine groep rebellen vecht tegen de dreiging. Noah en Renie moeten Silence en zijn inwoners redden van het dreigende onheil en ook hun eigen levens beschermen.
Vergezel Noah en Renie op hun opwindende reis door Silence, waar zich een aangrijpend verhaal met contrasten tussen sereniteit en gevaar ontvouwt. Ontmoet fascinerende personages, zoals Spot, de magische rups die Noah en Renie helpt in Silence. Wees getuige van het moment wanneer de kinderen ontdekken dat het enige wat hen kan redden, hun liefde voor elkaar is.