Sine Mora EX is een side-scrolling shooter met een unieke uitdaging, waar tijd de ultieme factor is.
De game combineert een klassieke shooterbeleving met een eigentijdse presentatie. Sine Mora EX is een waanzinnige shooter met zowel een Story Mode die een buitenissig verhaal vertelt als een Arcade Mode met een aangename gameplay vol diepgang, die fans van het genre een ware uitdaging biedt.
In Sine Mora EX heb je allerlei manieren om de tijd te manipuleren. Er zijn meer dan 50 wapencombinaties om elk level te voltooien. Ieder level past zich met oplopende moeilijkheid aan de vaardigheden van de speler aan.
De soundtrack is gecomponeerd door Akira Yamaoka en de eindbaasontwerpen zijn van de hand van Mahiro Maeda.