De game is verrijkt met opgepoetste graphics en gameplay, maar behoudt zijn arcade-charme met zijn aanstekelijke muziek en unieke stijl waar fans al vele jaren van smullen.
Spelers moeten de Soldam-vruchten roteren en laten vallen om groepen van gelijk gekleurde vruchten te vormen. Blijf Soldam van dezelfde kleur verbinden om een hele rij te vormen, zodat die verdwijnt. Gebruik flanking-trucs om kleuren van eerder gelande Soldam in je voordeel te veranderen. Denk goed na over je volgende zet en ga voor de hoogste score.