Berlijn, 2048 – De wereld staat aan de rand van de afgrond en wordt geteisterd door een gebrek aan middelen, ziekten veroorzaakt door lucht- en watervervuiling, toenemende criminaliteit, oorlog. Overheden en bedrijven beloven oplossingen middels technologische vooruitgang. Drones en mensachtige robots vervangen de mens in de publieke sector, alles is met elkaar verbonden en bewaking is overal aanwezig.
Richard Nolan is een van de weinige journalisten die openlijk kritiek heeft op deze ontwikkeling. Als hij na een explosie wakker wordt in het ziekenhuis en ontdekt dat zijn vrouw en zoon op mysterieuze wijze zijn verdwenen, realiseert Richard zich: hij en zijn familie zijn meer dan gewone toeschouwers geworden in een storm van rivaliserende ideeën over het heil van de mensheid tussen dystopische realiteit en digitale utopie. In plaats daarvan staan ze er middenin.