Søg længere væk end kolonien, og udforsk ødemarken for at samle ressourcer, møde rivaliserende kolonier og afdække verdens hemmeligheder.
◾Byg og administrér en koloni: Styr en koloni af overlevende efter en verdensødelæggende hændelse. Byg mere end 130 bygninger, og overlev i en barsk verden, der er fyldt med farer. Vær forberedt på alt, for en naturkatastrofe eller andre uforudsete hændelser kan dødsdømme en fejludrustet bebyggelse.
◾Opdag sandheden: Specialister støder på mysterier, mens de udforsker verden. Afdæk hemmelighederne bag apokalypsen, og sørg for, at din koloni kan overleve, hvis det sker igen.