Tales of Symphonia, een actie-RPG en een van de door critici meest gewaardeerde titels in de serie, keert terug in een volledig geremasterde HD-versie.
Het verhaal speelt zich af in Sylvarant, een wereld die op het punt staat uit te sterven vanwege de winning van mana door een duistere groep waarvan iedereen dacht dat ze 4000 jaar geleden opgesloten waren door de held Mithos.
Colette, The Chosen One, ontvangt een orakel van het hemelse instituut Cruxis en vertrekt op een World Regeneration-reis met haar jeugdvriend Lloyd.
Dit diepgaande en schitterende fantasy-avontuur wordt verteld door innemende personages met een rijke persoonlijkheid.